fredag 1 januari 2010

100 sätt att rädda världen / Johan Tell

Att det var så lätt? Att göra en lista på saker att göra för att rädda världen. Jag älskar listor, fast mest älskar jag att bocka av dem. Så när jag läste boken jag fått av min lillasyster kunde jag direkt börja bocka av en del grejer som jag faktiskt redan gjorde för att få världen till en lite bättre plats. Bland annat #25 Spar på vattnet. Det har jag gjort sen jag var liten, kanske inte av anledningen att rädda världen, men duschade vi längre än 2 minuter hemma fick vi tre knackningar på badrumsdörren som betydde ”Nu skulle du ha slutat duscha”. I själva verket handlade det då om att vi eldade med ved och att varmvattnet tog slut om alla duschade långduschar. Hur som helst har det fått konsekvenserna att jag inte är någon långduschare och därmed sparar jag på vattnet.

Hur som helst, det finns minst 99 sätt till. Och säkert fler ändå att rädda världen på. Så, sätt igång genom att låna eller köpa den här boken.


Titel: 100 sätt att rädda världen
Författare: Johan Tell
ISBN: ISBN:978-91-7126-093-2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar